Alert Lieberwirth makelaars

De samenvoeging van twee makelaardijkantoren, Alert Makelaardij en Lieberwirth, was de directe aanleiding om een nieuwe huisstijl te ontwikkelen. Alert Lieberwirth verkoopt het gevoel van wonen, huiselijkheid, samen zijn, het leven inrichten naar persoonlijke woonwensen. Daarbij richt het kantoor zich niet op stenen, maar op de levensfase waarin mensen zich bevinden en de behoeften die hierbij horen. Hierbij staat voorop dat wonen emotie is.

Eenheid en herkenbaar
Alert Liebertwirth wil herkenbaar blijven voor zowel de jonge groep huizenzoekers als de oudere. Dat moest ook terug komen in de huisstijl waarbij Alert en Lieberwirth een eenheid vormen maar toch elk een eigen karakter in uitstraling. Dat heb ik door een sterke typografische combinatie opgelost.

www.almakelaars.nl

doel
Ontwikkel een nieuwe visuele identiteit/huisstijl voor diverse communicatiemiddelen

op te leveren
huisstijl/logo, huisstijldragers, website (gerealiseerd in NVM Realworks), brandbook

Hoe sterk is uw visuele identiteit?
Vijf redenen voor een nieuwe huisstijl
1 › U heeft nog geen visuele identiteit of u komt niet verder dan ideeën.
2 › Groei! De huidige huisstijl en logo passen niet meer bij wat u wilt uitdragen.
3 › Onderscheidend vermogen. Val op in de markt ten opzichte van uw concurrentie.
4 › Met uw huidige visuele identiteit presenteert u zich online en offline niet optimaal.
5 › Het samenvoegen van meerdere bedrijven vraagt om een eenduidige nieuwe huisstijl.